Výroční zpráva za rok 2020

 

Aquila Real Asset Finance a.s.

Annual report for year 2020

 

Aquila Real Asset Finance a.s.

IČO:

072 36 476

Identification Number:

072 36 476

Sídlo:

Sokolovská 700/113a, Karlín, 186 00 Praha 8, Česká republika

Registered office:

Sokolovská 700/113a, Karlín, 186 00 Praha 8, Czech Republic

Zapsaná v:

obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spisová značka B 23577

Registered in:

the Commercial Register maintained by the Municipal Court in Prague, File No. B 23577

 

 

VÝROČNÍ ZPRÁVA 2020

 

ANNUAL REPORT 2020

 

 

OBSAH

CONTENT

 

  1. IPRÁVNÍ ZÁKLAD 

 

  1. ILEGAL BASIS 

 

  1. IITEXTOVÁ ČÁST VÝROČNÍ ZPRÁVY 

 

  1. IITEXT PART OF THE ANNUAL REPORT 

 

  1. IIIDOPLŇUJÍCÍ INFORMACE 

 

  1. IIIADDITIONAL INFORMATION 

 

  1. IVÚČETNÍ ZÁVĚRKA V NEZKRÁCENÉ FORMĚ 

 

  1. IVFINANCIAL STATEMENTS IN THE UNCOVERED FORM 

 

  1. VPŘÍLOHA K ÚČETNÍ ZÁVĚRCE 

  1. VANNEX TO FINANCIAL STATEMENTS 

 

  1. VIZPRÁVA AUDITORA 

 

  1. VIAUDITOR´S REPORT 

 

  1. VIIZPRÁVA O VZTAZÍCH 

 

  1. VIIREPORT ON RELATIONS 

 

  1. VIIIZPRÁVA PŘEDSTAVENSTVA O PODNIKATELSKÉ ČINNOSTI A STAVU MAJETKU SPOLEČNOSTI, NÁVRH NA SCHVÁLENÍ ŘÁDNÉ ÚČETNÍ ZÁVĚRKY A VYPOŘÁDÁNÍ HOSPODÁŘSKÉHO VÝSLEDKU ZA ROK 2020 

 

  1. VIIIREPORT OF THE BOARD OF DIRECTORS ON THE COMPANY´S BUSINESS ACTIVITIES AND ON THE STATE OF ITS ASSETS, PROPOSAL ON APPROVAL OF FINANCIAL STATEMENTS AND SETTLEMENT OF PROFIT OR LOSS FOR YEAR 2020 

 

  1. IXZPRÁVA DOZORČÍ RADY 

 

  1. IXREPORT OF THE SUPERVISORY BOARD 

 

 

 

  1. IPRÁVNÍ ZÁKLAD 

  1. ILEGAL BASIS 

 

Společnost Aquila Real Asset Finance a.s. předkládá Výroční zprávu za účetní rok 2020 vyhotovenou v souladu s požadavky vyžadovanými zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů a § 118 odst. 4 a 5 zákona č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu, ve znění pozdějších předpisů.

 

The Company Aquila Real Asset Finance a.s. submits the Annual Report for accounting year 2020 executed in accordance with requirements of the Act No. 563/1991 Coll., on accounting, as amended and provisions of Section 118, par. 4 and 5 of the Act No. 256/2004 Coll., on business activities on capital market, as amended.

 

 

 

  1. IITEXTOVÁ ČÁST VÝROČNÍ ZPRÁVY 

  1. IITEXT PART OF THE ANNUAL REPORT 

 

 

Charakteristika společnosti

Company´s characteristics

 

 

Obchodní firma:

Aquila Real Asset Finance a.s.

Business name:

Aquila Real Asset Finance a.s.

 

Sídlo:

Sokolovská 700/113a, Karlín 186 00 Praha 8, Česká republika

Registered office:

Sokolovská 700/113a, Karlín 186 00 Praha 8, Czech Republic

 

Identifikační číslo: 

072 36 476

Identification No.:

072 36 476

 

LEI:

315700F54YMP98PRBZ54

LEI:  

315700F54YMP98PRBZ54

 

Registrace:

v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 23577

Registration:

in the Commercial Register maintained by the Municipal Court in Prague, Section B, Insert 23577

 

Datum založení:

25. 5. 2018

Date of foundation:

25. 5. 2018

 

Datum vzniku:

22. 6. 2018

Date of establishment:

22. 6. 2018

 

Doba trvání:

na dobu neurčitou

Term of duration:

indefinite period

 

Právní forma: 

akciová společnost

Legal form: 

joint-stock company

 

Právní řád:

společnost je založena a existuje v souladu s právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“) a zákonem č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZOK“) a zákonem č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu, ve znění pozdějších předpisů

Legal order: 

the company is established and exist in accordance with the legal order of Czech Republic, in particular the Act No. 89/2012 Coll., the Civil Code, as amended (hereinafter referred to as “CC”) and the Act No. 90/2012 Coll., Business Corporations Act, as amended (hereinafter referred to as “BCA”) and the Act No. 256/2004 Coll., on business activities on capital market, as amended

 

Internetová stránka: 

www.aquila-real-asset.com

Website:

www.aquila-real-asset.com

 

Telefonický kontakt:

 

Rating: 

+420 221 710 111

 

nebyl přidělen

Telephone number:

 

Rating:

+420 221 710 111

 

not determined

 

(dále jen „Společnost“)

(hereinafter referred to as the “Company”)

 

 

Výroční a pololetní zprávy jsou zveřejněny v elektronické podobě na internetové stránce Společnosti www.aquila-real-asset.com.

 

Annual and half-year reports are published in the electronic form on the website of the Company www.aquila-real-asset.com.

 

Informace o základním kapitálu a akciích Společnosti:

 

Základní kapitál: 2.000.000,- Kč

 

Information on registered capital and shares of the Company:

 

Registered capital: 2.000.000,- Kč

 

Počet akcií: 20 ks kmenových akcie ve jmenovité hodnotě jedné akcie 100 000,- Kč (akcie vydané jako cenný papír)

 

Forma akcií: na jméno

 

ISIN: nebyl přidělen

 

Number of shares: 20 pieces of ordinary shares with the nominal value of one share CZK 100.000,00 (shares issued as securities)

 

Form of shares: registered shares

 

ISIN: not assigned

 

Základní kapitál Společnosti je plně splacen a je tvořen peněžitým vkladem jediného akcionáře, společnosti Corporate Business Solutions Partners S.á r.l., se sídlem 6868 Wecker, 23 Am Scheerleck, Lucemburské velkovévodství, Registrační číslo: B191847, ve výši 2.000.000,- Kč (slovy: dva miliony korun českých), který vlastní akcie vydané Společností představující
100 % podíl na základním kapitálu Společnosti.

 

Registered capital of the Company is fully paid and consists of cash contribution of the sole shareholder, the company Corporate Business Solutions Partners S.á r.l., with registered office at 6868 Wecker, 23 Am Scheerleck, Grand Duchy of Luxembourg, Registration No.: B191847, in the amount of CZK 2.000.000,00 (in words: two million Czech crowns), which owns shares issued by the Company representing 100 % share on the registered capital of the Company.

 

S akciemi jsou spojena tato práva:

 

  • -Právo na dividendu, 

  • -Právo na podíl na likvidačním zůstatku, 

  • -Právo podílet se na řízení Společnosti, tj. hlasovat na valné hromadě, kdy na 1 (jednu) akcii o jmenovité hodnotě 100.000,- Kč připadá 1 (jeden) hlas. Celkový počet hlasů ve Společnosti je 20 (dvacet), 

  • -další práva stanovená ZOK. 

 

Following rights are connected with the shares:

  • -right to a dividend, 

  • -right to a share of liquidation balance, 

  • -right to participate in the management of the Company, i.e. to vote on the General Meeting, when there is 1 (one) vote to 1 (one) share in the nominal value of CZK 100.000,00. The total amount of votes in the Company is 20 (twenty), 

  • -other rights under BCA. 

 

 

Předmět činnosti Společnosti:

Main activities of the Company:

 

V obchodním rejstříku je uvedený předmět činnosti pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor.

In the Commercial Register there is stipulated lease of property, residential and non-residential premises as main activity of the Company.

 

Společnost vznikla výhradně za účelem vydání cenných papírů (seniorních a juniorních dluhopisů).

 

The Company was established exclusively for the purpose of issuance of securities (senior and junior bonds).

 

Představenstvo Společnosti k 31. prosinci 2020:

Board of Directors of the Company to December 31, 2020:

 

 

Člen:

Rostislav Chabr

Member:

Rostislav Chabr

 

Člen:

Lars Oliver Meissner

Member:

Lars Oliver Meissner

 

Způsob jednání za Společnosti: Společnost zastupují vždy dva členové představenstva společně.

 

Manner of acting on behalf of the Company: The Company is always represented by two members of the Board of Directors together.

 

Představenstvo bylo v roce 2020 vrcholovým vedením (managementem) Společnosti.

 

In year 2020 the Board of Directors was also management of the Company.

 

Dozorčí rada Společnosti k 31. prosinci 2020:

Supervisory Board of the Company to December 31, 2020:

 

 

Člen:

Kateřina Winterling Vorlíčková

Member:

Kateřina Winterling Vorlíčková

Člen:

Armand Ineichen

Member:

Armand Ineichen

 

Výbor pro audit Společnosti k 31. prosinci 2020:

Audit Committee of the Company to December 31, 2020:

 

 

Předseda:

Christian Brezina

Chairman:

Christian Brezina

Člen:

Jost Rodewald

Member:

Jost Rodewald

Člen:

Harald Metz

Member:

Harald Metz

 

Pravomoci výboru pro audit Společnosti jsou blíže specifikovány v části III. této výroční zprávy. Složení, ustanovení a funkční období členů výboru pro audit, svolání zasedání výboru pro audit, zasedání výboru pro audit, povinnosti výboru pro audit upravují stanovy Společnosti.

The powers of the Company's Audit Committee are specified in part III. of this annual report. The composition, provisions and term of office of members of the Audit Committee, the convening of meetings of the Audit Committee, the meetings of the Audit Committee, the duties of the Audit Committee are governed by the Articles of Association of the Company.

 

 

Rostislav Chabr – člen představenstva

 

Pracovní adresa: Na poříčí 1079/3a 11000 Praha 1 – Česká republika

Rostislav Chabr – Member of the Board of Directors

Working address: Na poříčí 1079/3a 11000 Praha 1 – Czech Republic

 

Pan Rostislav Chabr je absolventem Univerzity v Hamburku.

 

Mr. Rostislav Chabr graduated at Hamburg University.

 

Pan Chabr pracuje na různých pozicích v oblasti bankovnictví a investičního podnikání už 27 let. Od roku 2007 do současnosti je zaměstnán a působí ve skupině Aquila Group jako obchodní ředitel.

 

Mr. Chabr has been working in various positions in the banking and investment business for 27 years. From year 2007 to today he has been working at Aquila Group as Sales Director.

 

Pan Rostislav Chabr působí k 31. 12. 2020 jako člen statutárních orgánů těchto subjektů, které jsou významné z hlediska Společnosti:

 

To December 31, 2020, Mr. Rostislav Chabr acts as member of the statutory bodies of following entities, which are significant for the Company:

 

Aquila Capital Concepts s.r.o. (Česká republika), Aquila Real Asset Finance II, a.s. (Česká republika), Aquila Real Asset Finance III, a.s. (Slovenská republika).

 

Aquila Capital Concepts s.r.o. (Czech Republic), Aquila Real Asset Finance II, a.s. (Czech republic), Aquila Real Asset Finance III, a.s. (Slovak republic).

 

 

Lars Oliver Meissner – člen představenstva

 

Pracovní adresa: Valentinskamp 70, 20355 Hamburg, Německo

Lars Oliver Meissner – Member of the Board of Directors

Working address: Valentinskamp 70, 20355 Hamburg, Germany

 

Pan Lars Oliver Meissner je absolventem Univerzity Hamburg, kde získal diplom v oboru podnikání.

 

Mr. Lars Oliver Meissner graduated at Hamburg University and holds a diploma in business from Hamburg University.

 

Od roku 2009 až do roku 2019 pracoval v Aquila Capital ve společnosti Aquila Capital Concepts GmbH na pozici klientského poradce, na které byl odpovědný za privátní klienty v oblasti nemovitostí. Od roku 2017 až do současnosti působí jako klientský poradce a je odpovědný za podporu institucionálních i soukromých klientů v oblasti nemovitostí.

From year 2009 to 2019 he worked at Aquila Capital in the company Aquila Capital Concepts GmbH as Client Advisory being responsible for the support of private clients in the real asset sector.  From year 2017 until today he has been acting as Client Advisory being responsible for the support of institutional and private clients in the real asset sector.

 

Pan Lars Oliver Meissner působí k 31. 12. 2020 jako člen statutárních orgánů těchto subjektů, které jsou významné z hlediska Společnosti:

To December 31, 2020, Mr. Lars Oliver Meissner acts as member of the statutory bodies of following entities, which are significant for the Company:

 

Aquila Real Asset Finance II, a.s. (Česká republika), Aquila Real Asset Finance III, a.s. (Slovenská republika).

Aquila Real Asset Finance II, a.s. (Czech Republic), Aquila Real Asset Finance III, a.s. (Slovak republic).

 

 

Kateřina Winterling Vorlíčková – člen dozorčí rady

Pracovní adresa: Klimentská 1207/10, 110 00 Praha 1, Česká republika

Kateřina Winterling Vorlíčková – Member of the Supervisory Board

Working address: Klimentská 1207/10, 110 00 Praha 1, Czech Republic

 

Paní Kateřina Winterling Vorlíčková je absolventem Právnické fakulty Západočeské univerzity v Plzni a Universiteit van Tilburg.

 

Mrs. Kateřina Winterling Vorlíčková graduated at the Faculty of Law of the University of West Bohemia and Universiteit van Tilburg.

 

V letech 2003 až 2006 pracovala jako advokátní koncipient v advokátní kanceláři Pokorný, Wagner & spol., advokátní kancelář. Od roku 2007 působí jako advokát v advokátní kanceláři BBH, advokátní kancelář, s.r.o. Dne 1. 1. 2019 se stala společníkem a jednatelem této advokátní kanceláře.

 

From 2003 to 2006 she worked at the law office Pokorný, Wagner & spol., advokátní kancelář, as articling attorney.  From year 2007 she acts as the attorney-at-law in the law office BBH, advokátní kancelář, s.r.o. As of 1.1.2019 she became the partner and executive director of this law office.

 

Paní Kateřina Winterling Vorlíčková nepůsobí jako člen statutárních nebo kontrolních orgánů žádných subjektů, které jsou významné z hlediska Společnosti k 31. 12. 2020.

.

 

Mrs. Kateřina Winterling Vorlíčková does not act as any member of the statutory or controlling bodies of any entities, which are significant for the Company to the date December 31, 2020. .

 

Armand Ineichen – člen dozorčí rady

 

Pracovní adresa: Chamerstraße 176, CH-6300, Zug, Švýcarsko

Armand Ineichen – Member of the Supervisory Board

Working address: Chamerstraße 176, CH-6300, Zug, Switzerland

 

Pan Armand Ineichen je absolventem právnické fakulty Univerzity v Zurichu z roku 1982.

 

Mr. Armand Ineichen graduated at the Law School of the Zurich University in 1982.

 

Po absolvování univerzity až dodnes zastával různé vedoucí pozice ve významných mezinárodních bankách a advokátních kancelářích. Od roku 2013 až do současnosti působí jako poradce několika průmyslových a (regulovaných) společností poskytujících finanční služby.

 

After graduating from university until today he held various senior positions with major international banks and law firms. From year 2013 until today he has been working as advisor to several industrial and (regulated) financial services companies.

 

 

Pan Armand Ineichen působí jako člen statutárních orgánů těchto subjektů, které jsou významné z hlediska Společnosti k 31. 12. 2020, kde zastává funkci generálního ředitele a je součástí orgánu pro rozhodování o investicích každé společnosti:

 

Mr. Armand Ineichen acts as member of the statutory bodies of following entities, where he holds the position of Managing Director and is part of the investment decision body of each company or as member of or supervisory boards, which are significant for the Company to the date December 31, 2020:

 

Eventus Real Assets S.A. (Lucembursko), Nummus Finance S.A. (Lucembursko), Aquila Real Asset Finance II, a.s. (Česká republika), Aquila Real Asset Finance III, a.s. (Slovenská republika).

 

Eventus Real Assets S.A. (Luxembourg), Nummus Finance S.A. (Luxembourg), Aquila Real Asset Finance II, a.s. (Czech republic),  Aquila Real Asset Finance III, a.s. (Slovak republic).

 

 

Jost Rodewald – člen výboru pro audit

 

Pracovní adresa: Neuer Wall 63, D-20354 Hamburg , Německo

Jost Rodewald – Member of the Audit Committee

Working address: Neuer Wall 63, D-20354 Hamburg, Germany

 

Pan Jost Rodewald je absolventem obchodní fakulty Univerzity Leibniz v Hannoveru.

 

Mr. Jost Rodewald graduated at the Faculty of Business of Leibniz University Hannover.

 

Pan Rodewald pracuje na různých pozicích v oblasti bankovnictví a investičního podnikání už 27 let. Od roku 2008 do února 2019 pracoval a působil ve společnosti Aquila Capital Management GmbH jako generální ředitel. Od března 2019 do současnosti působí ve společnosti xRIT Lux S.á r.l. na pozici ředitele.

 

Mr. Rodewald has been working in various positions in the banking and investment business for 27 years. From year 2008 to February 2019 he worked at Aquila Capital Management GmbH as Managing Director. From March 2019 to today  he works at xRIT Lux S.à r.l. as Managing Director

 

Pan Jost Rodewald působí k 31. 12. 2020 jako člen statutárních orgánů těchto subjektů, které jsou významné z hlediska Společnosti:

 

Mr. Jost Rodewald acts as member of the statutory bodies of following entities , which are significant for the Company to the date December 31, 2020:

 

Nummus Finance S.A. (býv. Real Asset Finance S.A.) (Lucembursko), Extensio Capital S.A. (býv. Real Asset Finance II S.A.) (Lucembursko), Aquila Capital Concepts s.r.o. (Česká republika), Aquila Real Asset Finance II, a.s (Česká republika), Aquila Real Asset Finance III, a.s. (Slovenská republika), Raven Projects II S.à r.l. (Lucembursko).

 

Nummus Finance S.A. (býv. Real Asset Finance S.A.) (Luxembourg), Extensio Capital S.A. (býv. Real Asset Finance II S.A.) (Luxembourg), Aquila Capital Concepts s.r.o. (Czech Republic), Aquila Real Asset Finance II, a.s (Czech Republic), Aquila Real Asset Finance III, a.s. (Slovak republic), Raven Projects II S.à r.l. (Luxembourg).

 

 

Harald Metz – člen výboru pro audit

 

Pracovní adresa: 23, Am Scheerleck, 6868 Wecker, Lucembursko

Harald Metz – Member of the Audit Committee

 

Working address: 23, Am Scheerleck, 6868 Wecker, Luxembourg

 

Pan Harald Metz je absolventem Univerzity aplikovaných věd pro obchod v Hannoveru.

 

Mr. Harald Metz graduated at the University of Applied Sciences for Business Hannover.

 

Od roku 2013 do roku 2018 pracoval a působil ve skupině Aquila Group jako vedoucí oddělení auditu a správy a řízení společností. Od roku 2018 až do současnosti působí jako generální ředitel společnosti Corporate Business Solutions Partners S.á r.l.

 

From year 2013 to 2018 he worked at Aquila Group as Head of Audit and Corporate Governance. From year 2018 until today he has been acting as Managing Director of Corporate Business Solutions Partners S.à r.l.

 

Pan Harald Metz působí jako člen statutárních orgánů těchto subjektů, které jsou významné z hlediska Společnosti k 31. 12. 2020:

 

Mr. Harald Metz acts as member of the statutory bodies of following entities, which are significant for the Company to the date December 31, 2020:

 

Corporate Business Solutions Partners S.à r.l. (Lucembursko), Albatros Projects VI S.à r.l. (Lucembursko).

 

Corporate Business Solutions Partners S.à r.l. (Luxembourg), Albatros Projects VI S.à r.l. (Luxembourg).

 

 

Christian Brezina – člen výboru pro audit

 

Pracovní adresa: Valentinskamp 70, 20355 Hamburg, Německo

Christian Brezina – Member of the Audit Committee

Working address: Valentinskamp 70, 20355 Hamburg – Germany

 

Pan Christian Brezina je absolventem European Business College v Hamburku a European Business School v Dublinu.

 

Mr. Christian Brezina graduated at the European Business College in Hamburg and the European Business School in Dublin.

 

Od roku 2013 až do současnosti pracuje a působí ve skupině Aquila Group jako vedoucí diverzifikované infrastruktury a multi asset investic.

 

From year 2013 until today he has been working at Aquila Group as Head of Diversified Infrastructure & Multi Asset Investments.

 

 

Pan Christian Brezina nepůsobí jako člen statutárních nebo kontrolních orgánů žádných subjektů, které jsou významné z hlediska Společnosti k 31. 12. 2020.

 

Mr. Christian Brezina does not act as any member of the statutory or controlling bodies of any entities, which are significant for the Company to the date December 31, 2020.

 

Představenstvo prohlašuje, že žádná z osob, které jsou členem orgánů Společnosti, není v zaměstnaneckém poměru ke Společnosti.

 

The Board of Directors declares that no-one from the persons who are members of the bodies of the Company, is an employee of the Company.

 

 

Střet zájmů:

Conflict of interests:

 

 

Dne 8. srpna 2018 Společnost a společnost Aquila Capital Management GmbH, identifikační číslo HRB 103708, se sídlem Valentinskamp 70, 20355 Hamburk, Německo, zapsané v obchodním rejstříku B Obvodního soudu v Hamburku (ACM) podepsaly memorandum o porozumění (MOU), ve kterém se strany dohodly, že ACM nabídne Společnosti účast na transakcích plynoucích z obchodních příležitostí ACM do společností investujících v odvětvích nemovitostí a obnovitelných zdrojů energie. Společnost ACM je součástí skupiny Aquila, což znamená Aquila Holding GmbH a jakýkoli jiný subjekt, který přímo nebo nepřímo kontroluje společnost Aquila Holding GmbH, ovládaný společností Aquila Holding GmbH nebo přímo anebo nepřímo pod společnou kontrolou se společností Aquila Holding GmbH (dále jen „Skupina Aquila“).

 

On August 8, 2018, the Company and the company Aquila Capital Management GmbH, identification number: HRB 103708, with registered office at Valentinskamp 70, 20355 Hamburg, Germany, registered in the Commercial Register B of the District Court of Hamburg (ACM) signed a memorandum of understanding (MOU), under which the parties agreed that ACM will offer to the Company participation on transaction arising from business opportunities of ACM to the companies investing in segment of real estates and renewable resources. Company ACM is a part of the Aquila Group i.e. Aquila Holding GmbH and any other entity directly or indirectly controlling Aquila Holding GmbH, controlled by Aquila Holding GmbH, or under direct or indirect common control with Aquila Holding GmbH (hereinafter referred to as the “Aquila Group”).

 

 

Členové představenstva Společnosti mohou zastávat funkce členů představenstva ve společnostech Skupiny Aquila,; člen představenstva Společnosti, pan Rostislav Chabr, vystupuje v postavení statutárního orgánu minimálně u jednoho ze subjektů skupiny Aquila Group.

 

Skupina Společnosti a Skupina Aquila jsou propojené pouze na základě shora uvedených smluvních ujednání a skrze členy řídících orgánů; nejedná se o spřízněné strany.

 

Members of the Board of Directors of the Company may hold directorships in companies of the Aquila Group; Mr. Rostislav Chabr holds a statutory position with at least one of the Aquila Group entities.

 

 

Company´s group and the Aquila Group are connected only on the basis of the above mentioned contractual arrangements and through members of the governing bodies; they are not related parties.

 

 

Výše zmíněné může vést k situacím, ve kterých může dojít ke střetu zájmů, neboť Skupina Aquila spravuje a v budoucnu může spravovat obchodní příležitosti, které mohou mít stejné geografické a cílové zaměření jako obchodní příležitosti, na jejichž využití má zájem Společnost. Ačkoli se Skupina Aquila bude snažit zvládat tyto potenciální střety zájmů v dobré víře, každý vlastník dluhopisů by měl rozumět, že se mohou vyskytnout situace, kdy se zájmy Společnosti mohou nacházet v konfliktu se zájmy Skupiny Aquila ve vztahu k investiční příležitosti jednoho či více investičních nástrojů. Pokud existuje možné překrývání některých obchodních zájmů, Skupina Aquila má v úmyslu nevyužít dané obchodní příležitosti ve prospěch Společnosti, či se přizpůsobit jiným způsobem, u kterého bude Skupina Aquila předpokládat, že je vhodný i pro Společnost vzhledem k cílům, likviditě, dostupnosti kapitálu, období a zájmům Společnosti na využití příslušných obchodních příležitostí. To také znamená, že v souladu se zákonnými požadavky Skupina Aquila přijme přiměřená opatření k identifikaci, předcházení a řešení případných střetů zájmů a jejich sledování, aby se zabránilo tomu, že střety zájmů poškodí zájmy investičního fondu, jeho investorů a smluvních partnerů.

 

This may lead to situations in which conflicts of interest can arise as the Aquila Group is managing and may in the future, manage other investment vehicles, which may have the same geographical focus and nearly the same investment policy as the Company and therefore may be interested to invest in the same investment opportunity as those in which the Company invests or may be interested to invest. While the Aquila Group will seek to manage such potential conflicts of interest in good faith, each holders of the bonds should understand that there may be situations in which the interests of the Company with respect to a particular investment opportunity or other matter conflict with the interests of one or more of the other investment vehicles. Where potential overlaps with any of the other investment vehicles do exist, the Aquila Group intends to allocate investment opportunities to the Company and other investment vehicles in a manner that they believe in good faith to be appropriate given the investment objectives, liquidity, available capital, remaining investment period, diversification and other limitations of the Issuer and the other investment vehicles. This also means that, in line with statutory requirements, the Aquila Group shall take adequate precaution to identify, prevent and settle potential conflicts of interest and monitor these in order to prevent conflicts of interest from damaging the interests of the investment fund and its investors and contract partners.

 

 

Vedení Skupiny Aquila je odpovědné za to, aby procesy a směrnice, jakož i zavedené systémy a oprávnění k přístupu byly dostatečné pro identifikaci a řízení střetu zájmů. Soulad a právní předpisy podporují specializované oddělení zabývající se identifikací a sledováním možných střetů zájmů. Opatření přijatá pro řešení střetu zájmů jsou stanovena v interní politice pro řešení střetu zájmů a budou prováděna v souvislosti s poskytováním služeb pro jednotlivé společnosti a podniky.

 

Senior management of the Aquila Group is responsible for ensuring that processes and guidelines as well as systems and access authorizations in place are sufficient to identify and manage conflicts of interest. Compliance and legislation is supported by a dedicated unit dealing with the identification and tracking of potential conflicts of interest. The measures taken to deal with conflicts of interest are set out in the internal policy on conflict of interest and will be implemented in connection with the provision of services to individual companies and businesses.

 

Aby se předešlo střetu zájmů, zaměstnanci Skupiny Aquila se zavazují dodržovat vysoké etické normy. Skupina Aquila vždy očekává od svých zaměstnanců péči a poctivost spolu se zákonným a profesionálním jednáním, dodržováním tržních standardů a zohledněním zájmů investorů s ohledem na majetek, který spravují.

 

To avoid conflicts of interest, employees of Aquila Group are committed to high ethical standards. Aquila Group always expects its employees to care and honesty, along with legitimate and professional conduct, adherence to market standards and taking into account the interests of investors with respect to the assets they manage.

 

 

Skupina Aquila jmenovala nezávislou osobu pro dohled nad dodržováním předpisů, jež je odpovědná přímo managementu („Pověřená osoba“). Pověřená osoba je odpovědná za vhodnost a účinnost prováděných opatření, monitorování postupů, jakož i za jejich vyhodnocení a další rozvoj. To se vztahuje zejména na identifikaci, prevenci a řešení střetu zájmů. Všichni zaměstnanci ACM jsou povinni oznámit Pověřené osobě veškeré transakce, u kterých nelze zjevně vyloučit možný střet zájmů.

 

The Aquila Group has appointed an independent compliance officer who is directly responsible to the management (“Delegated Person”). The Delegated Person is responsible for the appropriateness and effectiveness of the measures implemented, the monitoring of procedures as well as their evaluation and further development. This applies in particular to the identification, prevention and management of conflicts of interest. All employees of ACM are required to notify the Delegated Person of any transaction for which a potential conflict of interest cannot be clearly ruled out.

 

Aby se předešlo střetu zájmů na úkor investorů, ACM zavedla různá organizační opatření. Patří mezi ně zejména:

a) vytvoření oblastí důvěrných a informačních bariér, oddělení odpovědnosti a / nebo fyzická oddělení;

b) pravidla pro osobní transakce zaměstnanců s cílem zajistit, aby transakce s investory nebyly znevýhodněny ve vztahu k transakcím zaměstnanců;

c) kodex chování pro přijímání, přiznávání a zveřejňování dávek a darů;

d) řádný právní rámec pro odměňování zaměstnanců;

e) zaznamenávání členství a obchodních zájmu ředitelů, vedoucích pracovníků a zaměstnanců;

f) pečlivý výběr a pravidelné školení zaměstnanců;

g) smluvní ujednání s agenty, subdodavateli a protistranami, s nimiž by mohly vzniknout možné konflikty zájmů, se zaměřením na takové strany, které nepodléhají regulaci finančního trhu.

In order to avoid conflicts of interest to the detriment of investors, ACM has implemented various organizational measure. These include in particular:

a) establishing areas of confidentiality and information barriers, departments of responsibility and/or physical departments;

b) rules on employees´ personal transactions in order to ensure that transactions with investors are not disadvantaged in relation to employees´ transactions;

c) a code of conduct for receiving, granting and publishing benefits and donations;

d) a sound legal framework for remuneration of employees;

e) recording the membership and business interests of directors, officers and employees;

f) careful selection and regular training of employees;

g) contractual arrangements with agents, subcontractors and counterparties with which potential conflicts of interest could arise, targeting those parties not subject to financial market regulation.

 

 

Vedení společnosti a Pověřená osoba provádějí roční vyhodnocení a v případě potřeby zajistí revizi stávající politiky pro řešení střetu zájmů.

 

The company´s management and the Delegated Person carry out an annual evaluation and, if necessary, review the existing conflict of interest policy.

 

 

Principy odměňování členů dozorčí rady, představenstva a výboru pro audit Společnosti a managementu Společnosti:

 

Principals of remuneration of Members of the Supervisory Board, Board of Directors and Audit Committee of the Company and management of the Company:

 

 

Společnost nemá stanoveny žádné principy odměňování členů dozorčí rady, představenstva, výboru pro audit a managementu.

 

The Company has no principals of remuneration of the Members of the Supervisory Board, Board of Directors, Audit Committee and management.

 

O případných jednorázových odměnách osob s řídící pravomocí za činnosti vykonávané pro Společnost rozhoduje valná hromada Společnosti, resp. jediný akcionář Společnosti v působnosti valné hromady, způsobem stanoveným v § 61 ZOK.

 

Possible one-off remuneration of persons with management powers for services provided to the Company is decided by the General Meeting of the Company, resp. the sole shareholder of the Company in the competence of the General Meeting, in the manner specified in Section 61 of the BCA.

 

 

Členové představenstva, dozorčí rady, výboru pro audit a managementu neobdrželi v roce 2020 žádné peněžité nebo nepeněžité příjmy za činnosti vykonávané pro Společnost, a to kromě člena dozorčí rady Společnosti, pana Armanda Ineichena, který obdržel od Společnosti odměnu za poskytnutí poradenských služeb Společnosti ve výši EUR 10.000 na základě vystavené faktury.

During the year 2020, Members of the Supervisory Board, Board of Directors, Audit Committee and management did not obtain any financial or non-financial remunerations for services provided to the Company except for member of the Supervisory Board of the Company, Mr. Armand Ineichen who received from the Company a remuneration for advisory services provided to the Company in the amount of EUR 10.000 based on issued invoice.

 

 

Ve vlastnictví členů dozorčí rady, členů představenstva, členů výboru pro audit, ostatních osob s řídící pravomocí a osob jím blízkých nejsou žádné akcie vydané Společnosti nebo obdobné cenné papíry představující podíl na Společnosti a nejsou smluvními stranami opčních a obdobných smluv, jejichž podkladovým aktivem jsou účastnické cenné papíry vydané Společností, a ani neexistují takové smlouvy, které jsou uzavřeny v jejich prospěch.

 

Members of the Supervisory Board, Board of Directors, Audit Committee and other persons with managing authority and their close persons do not own any shares issued by the Company or any securities representing share in the Company and they are not contracting parties to any option agreement or similar agreements, whose underlying assets are participating securities issued by the Company and no such contracts, which are made in their favour, exist.

 

Organizační struktura:

Organizational structure:

 

 

Jediným akcionářem Společnosti k 31. 12. 2020 je společnost Corporate Business Solutions Partners S.á r.l., se sídlem 6868 Wecker, 23 Am Scheerleck, Lucemburské velkovévodství, Registrační číslo: B191847 (dále jen „Corporate Business Solutions Partners S.á r.l.“), která vlastní akcie vydané Společností představující 100 % podíl na základním kapitálu Společnosti.

 

To 31. 12. 2020 the sole shareholder of the Company is the company Corporate Business Solutions Partners S.á r.l., with registered office at 6868 Wecker, 23 Am Scheerleck, Grand Duchy of Luxembourg, Registration No.: B191847 (hereinafter referred to as “Corporate Business Solutions Partners S.á r.l.“), which owns shares issued by the Company representing 100 % share on the registered capital of the Company.

 

Zjednodušená struktura skupiny je zobrazena v následujícím grafu:

 

The simplified structure of the group is shown in the following graph:

 

 

 

 

 

 

Společnost CBM Holding S.á r.l. je holdingovou společností, která kromě 100% účasti ve společnosti Corporate Business Solutions Partners S.á.r.l., drží též 100% účast ve společnosti Lux Office Rental Services S.á r.l. (Lucembursko) zabývající se pronájmem kancelářských prostor v Lucemburku, přičemž mezi její klienty patří cca 40 komerčních subjektů, a ve společnosti Ceres Business Solutions S.á. r.l. (Lucembursko), která poskytuje podpůrné služby Lucemburským subjektům spočívající v administrativní a manažerské podpoře, či v podpoře související se zakládáním společností.

 

 

The company CBM Holding S.á r.l. is a holding company, which except of 100 % share in the company Corporate Business Solutions Partners S.á r.l. also owns 100 % share in the company Lux Office Rental Services S.á r.l. (Luxembourg), doing business connected with lease of offices in Luxembourg with approximately 40 commercial entities as their clients, and in the company Ceres Business Solutions S.á r.l. (Luxembourg), which provides services to Luxembourg entities consisting of administrative and management support or services connected with establishment of companies.

 

 

Společnost Corporate Business Solutions Partners S.á.r.l. drží účasti v řadě dalších společností, a to:

(přehledová tabulka je umístěna na další samostatné stránce)*

The company Corporate Business Solutions Partners S.á r.l. also owns shares in the following companies:  

 

(the overview table is situated on the next page)*

 

Jde o společnosti zakládané k realizaci různých projektů („SPV“), které jsou nezávislé na Společnosti a ani jinak nesouvisí s obchodním záměrem Společnosti.

 

The companies are the companies established to realize various projects (“SPV”) that are independent on the Company and they are not related to the Company´s business plan.  

 

Dne 8. srpna 2018 Společnost uzavřela memorandum o porozumění (MOU) se společností Aquila Capital Management GmbH, identifikační číslo HRB 103708, se sídlem Valentinskamp 70, 20355 Hamburk, Německo, zapsané v obchodním rejstříku B Obvodního soudu v Hamburku (ACM), ve kterém se strany dohodly, že ACM nabídne Společnosti účast na transakcích plynoucích z obchodních příležitostí ACM do společností investujících v odvětvích nemovitostí a obnovitelných zdrojů energie. Podnikatelský záměr Společnosti je závislý na plnění závazků stanovených v MOU.

 

On August 8, 2018, the Company concluded the memorandum of understanding (MOU) with the company Aquila Capital Management GmbH, Identification number HRB 10378, with registered office at Valentinskamp 70, 20355 Hamburg, Germany, registered in the Commercial Register B of District Court in Hamburg (ACM), under which the parties agreed that ACM will offer to the Company participation on transaction arising from business opportunities of ACM to the companies investing in segment of real estates and renewable resources. Company´s business plan is dependent on fulfilment of obligations stipulated in the MOU.

 

 

 

*Společnost/ Company

Podíl/Share

Domicil

Tomakomai Invest SCS

99%

Lucembursko

Azzulinas Investments S.A.

100%

Španělsko

Raslandia Investments S.A.

100%

Španělsko

Extensio Capital S.A.

100%

Lucembursko

Eventus Real Assets S.A.

100%

Lucembursko

KI Management S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects Spain Holdco S.L.

100%

Španělsko

Albatros Projects VI S.à.r.l.

100%

Lucembursko

 Albatros Projects VII S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects Germany I GmbH

100%

Německo

Albatros Projects VIII S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects IX S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Hanse CORE Factoring GmbH

100%

Německo

Albatros Projects Germany II GmbH

100%

Německo

ACM Projects GmbH

100%

Německo

Marmakon S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects X S.à.r.l

100%

Lucembursko

Albatros Projects XI S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects XII S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects XIII S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects XIV S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects XV S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects XVI S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects XVII S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects XVIII S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects XIX S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects XXI S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects XXII S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects XXIII S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects XXIV S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects XXV S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Albatros Projects XXVI S.à.r.l.

100%

Lucembursko

Level 8 GmbH Directors

40%

Německo

Aquila Real Asset Finance II a.s.

100%

Česká republika

Aquila Real Asset Finance III a.s.

100%

Slovenská republika

 

 

Závislost Společnosti na subjektech ze skupiny Společnosti a skupiny Aquila Group:

Dependency of the Company on entities within the Company´s group and Aquila Group:

 

 

Poskytování IT technologií Společnosti, resp. sdílení administrativní manažerské, účetní a IT infrastruktury jediného akcionáře Corporate Business Solutions Partners S.á r.l. se Společností, zakládá závislost Společnosti na společnosti Corporate Business Solutions Partners S.á r.l., jakožto subjektu skupiny Společnosti.

 

Společnost není k datu vyhotovení této výroční zprávy závislá na jiné osobě ze skupiny Společnosti, ani vznik takové závislosti v budoucnosti nepředpokládá.

 

Společnost je v souvislosti se svými investicemi závislá na spolupráci se společnostmi ze skupiny Aquila Group, především na realizaci záměru, který reflektuje memorandum o porozumění (MOU) se společností Aquila Capital Management GmbH (ACM). Bez této spolupráce se Společnosti zřejmě nepodaří naplnit svůj obchodní záměr, jehož předpokladem je vyhledání kvalitních projektových společností. Společnost je při výběru adresáta své investice zcela závislá na doporučeních společnosti ACM. Dle MOU je navíc Společnost při poskytování financování projektovým společnostem, rozhodne-li se nakonec financování poskytnout, zavázána postupovat v souladu s pokyny ACM. Schopnost Společnosti plnit své závazky bude dále významně ovlivněna výsledky projektových společností a tedy i výsledky projektů na cílových trzích.

 

 

Provision of IT technologies to the Company, sharing the administrative, accounting and IT infrastructure of the sole shareholder Corporate Business Solutions Partners S.á r.l. with the Company establishes the Company´s dependence on Corporate Business Solutions Partners S.á r.l. as an entity of the Company´s group.

 

As of the date of this annual report, the Company is not dependent on another person from the Company´s group, nor does it anticipate the occurrence of such dependence in the future.

In connection with its investments, the Company is dependent on cooperation with companies from the Aquila Group, especially on the implementation of the plan, which reflects the Memorandum of Understanding (MOU) with Aquila Capital Management GmbH (ACM). Without this cooperation, the Company will probably not be able to fulfil its business plan, which presupposes the search for quality project companies. The Company is completely dependent on ACM´s recommendations when choosing the recipient of its investment. In addition, according to the MOU, the Company is obliged to proceed in accordance with the ACM guidelines when providing financing to project companies, if it finally decides to provide financing. The Company´s ability to meet its obligations will be further significantly affected by the results of the project companies and thus also by the results of the projects in the target markets.

 

Osoby, které Společnost ovládají nebo by ji mohly ovládat s uvedením podrobností o výši podílu, který je opravňuje k hlasování:

Persons/entities which control or could control the Company, giving details of the amount of the share entitling them to vote:

 

Jediným akcionářem